Digital Marknadsföring WEBINAR

Utvärdering och kravställning av din digitala marknadsföring som beslutsfattare inom B2B

Utvärdering och kravställning av din digitala marknadsföring som beslutsfattare inom B2B

Kämpar du med att förstå all din digitala B2B-marknadsföringsdata? Detta webbseminarium om ramverk för utvärdering hjälper dig att ta dig igenom bruset.

Digital Marknadsföring WEBINAR

Utvärdering och kravställning av din digitala marknadsföring som beslutsfattare inom B2B

Kämpar du med att förstå all din digitala B2B-marknadsföringsdata? Detta webbseminarium om ramverk för utvärdering hjälper dig att ta dig igenom bruset.

Längd

Språk

Huvudtalare

Moderator

Agenda

  • Vanliga utmaningar för B2B-organisationer
  • Fundament: Spårning och teknisk infrastruktur
  • Förhållningssätt: Kortsiktiga och långsiktiga KPI’er
  • Utvärdering och analys: Varumärke, målgrupp & försäljning

Om webinaret

Kämpar du med att avgöra vilka mätetal du ska fokusera på som beslutsfattare? Du är inte ensam.

Att utvärdera, analysera och få insikter från digital marknadsföring innebär att man måste ta hänsyn till flera aspekter. Problem uppstår dock ofta när data inte visualiseras för olika intressenter och hela marknadsorganisationen tittar på samma mätvärden, trots att de har olika mål.

För att lösa detta problem är det viktigt att skapa en skalbar utvärderingsstruktur som passar alla nivåer i marknadsföringsorganisationen. Denna struktur ger en bättre förståelse för hur och varför kampanjerna presterar som de gör och leder till en mer kostnadseffektiv hantering av marknadsföringsinvesteringarna.

Möt Ellen, Head of Performance på Remotion, som kommer att dela med sig av sina expertråd om hur man proaktivt och rättvist utvärderar digital marknadsföringsprestanda för bättre beslutsfattande inom B2B. Du är varmt välkommen att göra oss sällskap!

Om webinaret

Kämpar du med att avgöra vilka mätetal du ska fokusera på som beslutsfattare? Du är inte ensam.

Att utvärdera, analysera och få insikter från digital marknadsföring innebär att man måste ta hänsyn till flera aspekter. Problem uppstår dock ofta när data inte visualiseras för olika intressenter och hela marknadsorganisationen tittar på samma mätvärden, trots att de har olika mål.

För att lösa detta problem är det viktigt att skapa en skalbar utvärderingsstruktur som passar alla nivåer i marknadsföringsorganisationen. Denna struktur ger en bättre förståelse för hur och varför kampanjerna presterar som de gör och leder till en mer kostnadseffektiv hantering av marknadsföringsinvesteringarna.

Möt Ellen, Head of Performance på Remotion, som kommer att dela med sig av sina expertråd om hur man proaktivt och rättvist utvärderar digital marknadsföringsprestanda för bättre beslutsfattande inom B2B. Du är varmt välkommen att göra oss sällskap!

Agenda

  • Vanliga utmaningar för B2B-organisationer
  • Fundament: Spårning och teknisk infrastruktur
  • Förhållningssätt: Kortsiktiga och långsiktiga KPI’er
  • Utvärdering och analys: Varumärke, målgrupp & försäljning

Utforska våra andra webinar

Hur man lyckas med Digital Lead Management

growth

Content för högpresterande kampanjer i sociala medier

Performance

Nyttja förstapartsdata till fullo i paid media

performance

Datadriven visualisering av marknadsföringsdata: Från kaos till kontroll

performance

Kontakt

Kontakt

Sofia Vinsa

Agency Lead