Kämpar du med att avgöra vilka mätetal du ska fokusera på som beslutsfattare? Du är inte ensam.
Att utvärdera, analysera och få insikter från digital marknadsföring innebär att man måste ta hänsyn till flera aspekter. Problem uppstår dock ofta när data inte visualiseras för olika intressenter och hela marknadsorganisationen tittar på samma mätvärden, trots att de har olika mål.
För att lösa detta problem är det viktigt att skapa en skalbar utvärderingsstruktur som passar alla nivåer i marknadsföringsorganisationen. Denna struktur ger en bättre förståelse för hur och varför kampanjerna presterar som de gör och leder till en mer kostnadseffektiv hantering av marknadsföringsinvesteringarna.
Möt Ellen, Head of Performance på Remotion, som kommer att dela med sig av sina expertråd om hur man proaktivt och rättvist utvärderar digital marknadsföringsprestanda för bättre beslutsfattande inom B2B. Du är varmt välkommen att göra oss sällskap!
Kämpar du med att avgöra vilka mätetal du ska fokusera på som beslutsfattare? Du är inte ensam.
Att utvärdera, analysera och få insikter från digital marknadsföring innebär att man måste ta hänsyn till flera aspekter. Problem uppstår dock ofta när data inte visualiseras för olika intressenter och hela marknadsorganisationen tittar på samma mätvärden, trots att de har olika mål.
För att lösa detta problem är det viktigt att skapa en skalbar utvärderingsstruktur som passar alla nivåer i marknadsföringsorganisationen. Denna struktur ger en bättre förståelse för hur och varför kampanjerna presterar som de gör och leder till en mer kostnadseffektiv hantering av marknadsföringsinvesteringarna.
Möt Ellen, Head of Performance på Remotion, som kommer att dela med sig av sina expertråd om hur man proaktivt och rättvist utvärderar digital marknadsföringsprestanda för bättre beslutsfattande inom B2B. Du är varmt välkommen att göra oss sällskap!