Engagera kunderna under hela resan
En stor utmaning för organisationer är oförmågan att få kontakt med kunderna under viktiga faser av deras köpresa och genom de mest relevanta kontaktpunkterna. Många organisationer kämpar med att utnyttja relevant data för personalisering över flera kanaler. De är ofta begränsade till att använda endast en typ av data för personalisering i varje kanal.
Avsaknad av en samlad kundsyn
Avsaknaden av en 360-graders kundvy beror på att det inte går att slå samman flera kund-ID:n och koppla alla typer av data till en enda kund. Detta inkluderar transaktionsdata, klickströmsdata, data från lojalitetsprogram, data från callcenter och mycket mer. För att skapa sömlösa kundinteraktioner mellan olika resor och kanaler är det viktigt att samla in svarsdata från kunddialoger i olika kanaler.
Otillräckligt realtidsstöd från äldre plattformar
I det nuvarande landskapet sker digitala kundinteraktioner i realtid. Det krävs snabba åtgärder när man får signaler från kunderna, annars kan värdefulla möjligheter gå förlorade. Tyvärr saknar äldre plattformar ofta de nödvändiga realtidsfunktionerna för att underlätta sömlösa dialoger mellan olika kanaler.
Otillräcklig skalbarhet
Bristen på skalbarhet i personliga kunddialoger är fortfarande en stor utmaning för många organisationer idag. Du kanske har lyckats etablera ett fåtal personliga dialoger i olika kanaler med hjälp av relevant data, men att skala upp till 200+ orkestrerade dialoger över flera kanaler kräver specifika skalfunktioner.