Performance WEBINAR

Skapa en vinnande B2B-strategi för digital leadsgenerering

Skapa en vinnande B2B-strategi för digital leadsgenerering

Dödar föråldrade B2B-försäljningsmetoder ditt företag? Lär dig hur du kan locka fler potentiella kunder med innehållsmarknadsföring!
Andreas & Felix talking

Performance WEBINAR

Skapa en vinnande B2B-strategi för digital leadsgenerering

Dödar föråldrade B2B-försäljningsmetoder ditt företag? Lär dig hur du kan locka fler potentiella kunder med innehållsmarknadsföring!

Längd

Språk

Huvudtalare

Moderator

Agenda

  • Vanliga misstag att undvika som B2B-verksamhet
  • Vikten av en långsiktig och account based strategi
  • Varför thought leadership är viktigt och hur du kan förbättra din taktik
  • Det digitala beteendet och förväntningarna hos en B2B-beslutsfattare
  • Så skapar du en stark strategi för innehållsmarknadsföring inom B2B

Om webinaret

Statistiken talar för att den genomsnittliga konverteringsgraden (oavsett industri) inom sälj är ynka 3% – och enligt en studie av Unifyo kostar kalla säljsamtal 60% mer per lead än andra säljmetoder såsom sociala medier eller email. När Wyzowl ställde köpare frågan hur de helst vill lära sig mer om en tjänst eller produkt, svarade 3% att de föredrar säljsamtal eller demo och hela 73% svarade att de föredrar att se en kortare video.

Faktum är att 90% av beslutsfattare inom B2B inleder sin beslutsprocess med en sökning online och att 41% konsumerar som minst 3 olika typer av innehåll (artiklar, bloggposter, webinar etc.) innan de överhuvudtaget initierar en kontakt med en säljare. Ja, vi kan konstatera att ett starkt thought leadership är en bärande faktor till ökad leadsgenerering och affärer via digitala kanaler. Så hur går man tillväga för att komma igång? Välkommen till detta nischade webinar med Felix och Andreas från Remotion, där fokus ligger på hur kundresan mellan marknad och sälj inom B2B-verksamheter kan förbättras väsentligt med hjälp av rätt kanaler, metoder, verktyg och samarbete.

Webinaret är kostnadsfritt och sändningen pågår i ca 45 minuter med utrymme för Q&A. Är du redo att ta språnget och få fler digitala leads?

Varmt välkommen! Vi ses.

Om webinaret

Statistiken talar för att den genomsnittliga konverteringsgraden (oavsett industri) inom sälj är ynka 3% – och enligt en studie av Unifyo kostar kalla säljsamtal 60% mer per lead än andra säljmetoder såsom sociala medier eller email. När Wyzowl ställde köpare frågan hur de helst vill lära sig mer om en tjänst eller produkt, svarade 3% att de föredrar säljsamtal eller demo och hela 73% svarade att de föredrar att se en kortare video.

Faktum är att 90% av beslutsfattare inom B2B inleder sin beslutsprocess med en sökning online och att 41% konsumerar som minst 3 olika typer av innehåll (artiklar, bloggposter, webinar etc.) innan de överhuvudtaget initierar en kontakt med en säljare. Ja, vi kan konstatera att ett starkt thought leadership är en bärande faktor till ökad leadsgenerering och affärer via digitala kanaler. Så hur går man tillväga för att komma igång? Välkommen till detta nischade webinar med Felix och Andreas från Remotion, där fokus ligger på hur kundresan mellan marknad och sälj inom B2B-verksamheter kan förbättras väsentligt med hjälp av rätt kanaler, metoder, verktyg och samarbete.

Webinaret är kostnadsfritt och sändningen pågår i ca 45 minuter med utrymme för Q&A. Är du redo att ta språnget och få fler digitala leads?

Varmt välkommen! Vi ses.

Agenda

  • Vanliga misstag att undvika som B2B-verksamhet
  • Vikten av en långsiktig och account based strategi
  • Varför thought leadership är viktigt och hur du kan förbättra din taktik
  • Det digitala beteendet och förväntningarna hos en B2B-beslutsfattare
  • Så skapar du en stark strategi för innehållsmarknadsföring inom B2B

Utforska våra andra webinar

Hur man lyckas med Digital Lead Management

growth

Content för högpresterande kampanjer i sociala medier

Performance

Nyttja förstapartsdata till fullo i paid media

performance

Datadriven visualisering av marknadsföringsdata: Från kaos till kontroll

performance

Kontakt

Kontakt

Sofia Vinsa

Agency Lead