Digital Marknadsföring WEBINAR

Nyheter & trender – Paid Social hösten 2022

Nyheter & trender – Paid Social hösten 2022

Vilka är de aktuella trenderna och vilka möjligheter inom sociala medier bör du som marknadsförare eller beslutsfattare helt enkelt inte missa hösten 2022?
Ellen Lidbrink & Felicia Holte discussing paid social

Digital Marknadsföring WEBINAR

Nyheter & trender – Paid Social hösten 2022

Vilka är de aktuella trenderna och vilka möjligheter inom sociala medier bör du som marknadsförare eller beslutsfattare helt enkelt inte missa hösten 2022?

Längd

Språk

Huvudtalare

Moderator

Agenda

  • Recap 2022 – Var står vi?
  • Förändringar att ta hänsyn till
  • Uppdateringar och möjligheter
  • Inspirerande case

Om webinaret

Rykande färska siffror från Juli 2022 talar för att hissnande 59% av jordens befolkning, vilket motsvarar 4,7 miljarder människor, nu kan tillgodoräknas som aktiva användare av sociala medier – en ökning om 5,1% i jämförelse med samma period i fjol. TikToks videokultur har banat vägen för förändrade algoritmer på kanaler som Instagram, Facebook utmanar LinkedIn med nya segmenteringsmöjligheter inom B2B och BeReel eldar på det ökade behovet om autencitet samt slutna grupper. Vi kan konstatera att trender och engagemang som i största utsträckning skapas av användarna själva är den absolut främsta valutan för en marknadsförare 2022.

Den genomsnittliga tiden för användandet är dessutom 2,5 timme per dag, alltså ungefär en tredjedels arbetsdag. TikToks videokultur har banat vägen för förändrade algoritmer på kanaler som Instagram, Facebook utmanar LinkedIn med nya segmenteringsmöjligheter inom B2B och BeReel eldar på det ökade behovet om autencitet samt slutna grupper.

Vi kan konstatera att trender och engagemang som i största utsträckning skapas av användarna själva är den absolut främsta valutan för en marknadsförare 2022. Så var befinner vi oss idag och vilka möjligheter gällande sociala medier får du som marknadsförare eller beställare helt enkelt inte gå miste om denna höst?

Ta tillfället i akt att lyfta blicken tillsammans med DigiView under en timme fylld av inspiration, nyheter och handlingskraftiga verktyg inför höstens marknadsaktiviteter i sociala medier. Varmt välkommen! Webinaret är kostnadsfritt och sändningen pågår i ca 45 minuter med utrymme för Q&A.

Om webinaret

Rykande färska siffror från Juli 2022 talar för att hissnande 59% av jordens befolkning, vilket motsvarar 4,7 miljarder människor, nu kan tillgodoräknas som aktiva användare av sociala medier – en ökning om 5,1% i jämförelse med samma period i fjol. TikToks videokultur har banat vägen för förändrade algoritmer på kanaler som Instagram, Facebook utmanar LinkedIn med nya segmenteringsmöjligheter inom B2B och BeReel eldar på det ökade behovet om autencitet samt slutna grupper. Vi kan konstatera att trender och engagemang som i största utsträckning skapas av användarna själva är den absolut främsta valutan för en marknadsförare 2022.

Den genomsnittliga tiden för användandet är dessutom 2,5 timme per dag, alltså ungefär en tredjedels arbetsdag. TikToks videokultur har banat vägen för förändrade algoritmer på kanaler som Instagram, Facebook utmanar LinkedIn med nya segmenteringsmöjligheter inom B2B och BeReel eldar på det ökade behovet om autencitet samt slutna grupper.

Vi kan konstatera att trender och engagemang som i största utsträckning skapas av användarna själva är den absolut främsta valutan för en marknadsförare 2022. Så var befinner vi oss idag och vilka möjligheter gällande sociala medier får du som marknadsförare eller beställare helt enkelt inte gå miste om denna höst?

Ta tillfället i akt att lyfta blicken tillsammans med DigiView under en timme fylld av inspiration, nyheter och handlingskraftiga verktyg inför höstens marknadsaktiviteter i sociala medier. Varmt välkommen! Webinaret är kostnadsfritt och sändningen pågår i ca 45 minuter med utrymme för Q&A.

Agenda

  • Recap 2022 – Var står vi?
  • Förändringar att ta hänsyn till
  • Uppdateringar och möjligheter
  • Inspirerande case

Utforska våra andra webinar

Trendspaning 2024

Performance

Hur man lyckas med Digital Lead Management

Performance

Content för högpresterande kampanjer i sociala medier

Performance

Nyttja förstapartsdata till fullo i paid media

Performance

Kontakt

Kontakt

Sofia Vinsa

Agency Lead