Digital Marknadsföring WEBINAR

Digitala trender & strategi 2023

Digitala trender & strategi 2023

Upptäck de senaste digitala trenderna och strategiknepen för framgång med din digitala marknadsföring 2023!

Digital Marknadsföring WEBINAR

Digitala trender & strategi 2023

Upptäck de senaste digitala trenderna och strategiknepen för framgång med din digitala marknadsföring 2023!

Längd

Språk

Huvudtalare

Moderator

Agenda

  • Det aktuella läget för digitalt användarbeteende 2022/23
  • Vikten av att känna till sin data och automatiseringsverktyg
  • Det nya dataskyddsramverket mellan EU och USA fastställer tydliga regler för dataöverföring
  • Google tar bort Universal Analytics den 1 juli
  • Förbered dig på en värld där vi inte kan konsumera cookies från tredje part
  • Sättet vi attribuerar behöver ändras när sättet vi samlar in data på förändras
  • Vikten av att äga sitt eget community
  • Varför AI-driven marknadsföring är här för att stanna
  • Strategi för digital marknadsföring 2023: Steg för steg med checklistor

Om webinaret

Välkommen till ett av våra mest populära föredrag och årets kanske viktigaste webinar för dig som söker inspiration eller insikter gällande nya digitala affärsmöjligheter inför ditt kampanjarbete 2023!

2022 markerar ett extremt händelserikt år för oss marknadsförare. TikToks videokultur har banat vägen för förändrade algoritmer på kanaler som Instagram, Meta utmanar LinkedIn med nya segmenteringsmöjligheter inom B2B, BeReel eldar på det ökade behovet om autencitet och varumärken som Nike, Coca-Cola och Samsung har redan satt sina första digitala fotspår inuti Metaverse. Trender och engagemang har minst sagt blivit den nya hårdvalutan för en marknadsförare 2022.

Så vad parkerar vi för året som har gått och vad tar vi med oss in i nästa?

Häng på när Ellen och Felicia delar med sig om ovan och mycket, mycket mer. Vi ses väl live? Webinaret är kostnadsfritt och sändningen pågår i ca 45 minuter med utrymme för Q&A.

Är du redo att sätta din prägel på 2023? Hoppas vi ses. Välkommen!

Om webinaret

Välkommen till ett av våra mest populära föredrag och årets kanske viktigaste webinar för dig som söker inspiration eller insikter gällande nya digitala affärsmöjligheter inför ditt kampanjarbete 2023!

2022 markerar ett extremt händelserikt år för oss marknadsförare. TikToks videokultur har banat vägen för förändrade algoritmer på kanaler som Instagram, Meta utmanar LinkedIn med nya segmenteringsmöjligheter inom B2B, BeReel eldar på det ökade behovet om autencitet och varumärken som Nike, Coca-Cola och Samsung har redan satt sina första digitala fotspår inuti Metaverse. Trender och engagemang har minst sagt blivit den nya hårdvalutan för en marknadsförare 2022.

Så vad parkerar vi för året som har gått och vad tar vi med oss in i nästa?

Häng på när Ellen och Felicia delar med sig om ovan och mycket, mycket mer. Vi ses väl live? Webinaret är kostnadsfritt och sändningen pågår i ca 45 minuter med utrymme för Q&A.

Är du redo att sätta din prägel på 2023? Hoppas vi ses. Välkommen!

Agenda

  • Det aktuella läget för digitalt användarbeteende 2022/23
  • Vikten av att känna till sin data och automatiseringsverktyg
  • Det nya dataskyddsramverket mellan EU och USA fastställer tydliga regler för dataöverföring
  • Google tar bort Universal Analytics den 1 juli
  • Förbered dig på en värld där vi inte kan konsumera cookies från tredje part
  • Sättet vi attribuerar behöver ändras när sättet vi samlar in data på förändras
  • Vikten av att äga sitt eget community
  • Varför AI-driven marknadsföring är här för att stanna
  • Strategi för digital marknadsföring 2023: Steg för steg med checklistor

Utforska våra andra webinar

Hur man lyckas med Digital Lead Management

growth

Content för högpresterande kampanjer i sociala medier

Performance

Nyttja förstapartsdata till fullo i paid media

performance

Datadriven visualisering av marknadsföringsdata: Från kaos till kontroll

performance

Kontakt

Kontakt

Sofia Vinsa

Agency Lead