Den första åtgärden är att skapa en tydlig vision, omfattning och detaljering av vad företaget vill lyckas med, i termer av use cases och kapacitet – genom att implementera enCDP. För att göra detta måste företaget se över sina egna nuvarande förmågor och förstå vilka nya förmågor som behövs för att förverkliga visionen. Innan ett nytt system köps in bör den första frågan alltid vara ”kan vi uppnå detta med den teknikstack vi har idag?”.Om svaret är nej, är nästa steg att kartlägga hur detta tomrum kan fyllas med ett CDP:s grundläggande värdeerbjudande och funktioner..I linje med visionen och de uppsatta målen är det viktigt att skapa en struktur med definierade roller, ansvarsområden, principer, processer och aktiviteter.
.
Nästa steg för att framgångsrikt upphandla bästa möjligaCDPför ditt företag är att identifiera och noggrant undersöka leverantörer på marknaden. När relevanta leverantörer har granskats och identifierats kan en anbudsförfrågan med nödvändiga villkor och förutsättningar i linje med ditt företags vision, mål och kapacitet skapas och skickas ut. De identifierade leverantörerna kommer att hämta ut förfrågningsunderlaget och därefter svara på frågor och synpunkter. När anbudsförfarandet har inletts ska du alltid se till att sekretessavtal implementeras och undertecknas av alla tillfrågade leverantörer.
.
Efter att ha inlett processen för offertförfrågan är nästa fas inriktad på att analysera och utvärdera alla leverantörers svar på offertförfrågan och sedan definiera en kort lista över leverantörer som ska bjudas in till demo sessioner. Efter att ha granskat demos finns det tre huvudsakliga föreslagna kategorier av faktorer som ska utvärderas avseende leverantörernas demos och värdeförslag för att säkerställa bästaCDPför ditt företag beslutas:
Efter att noggrant ha matchat och kartlagt dessa kategorier med företagets mål, visioner och möjligheter – kan bästa möjliga beslutsfattande för rätt CDP underlättas.
Genom att etablera en tydlig vision, genomföra rätt förberedelser och slutligen inkludera en strategiskt utvecklad utvärderings- och beslutsprocess – kommer ditt företag att kunna upphandla bästa möjligaCDP baserat på dina ambitioner och krav. Som ett ledande företag inom datadriven kommunikation i Skandinavien vet vi på Remotion av erfarenhet att dessa sammanfattade åtgärder och överväganden kommer att leda till stor framgång för ditt företag när det gäller att upphandla en CDP, och därefter göra det möjligt för ditt företag att kunna leverera sammanhängande och holistiska upplevelser för dina kunder.
Vill du veta mer om hur du kan få din affär att växa? Oavsett om du vill påskynda er digitala transformation, förbättra er kundupplevelse eller optimera era medieinvesteringar så finns vi här för att hjälpa er. Låt oss träffas för att diskutera hur vi kan knäcka tillväxtkoden för just ert bolag.
Vill du veta mer om hur du kan få din affär att växa? Oavsett om du vill påskynda er digitala transformation, förbättra er kundupplevelse eller optimera era medieinvesteringar så finns vi här för att hjälpa er. Låt oss träffas för att diskutera hur vi kan knäcka tillväxtkoden för just ert bolag.
Whether you’re looking to accelerate growth, enhance performance, or embrace greater business agility, we’re here to help! Fill out the form below, and let’s start a conversation that could transform your business’s success.
Oavsett om du vill påskynda er digitala transformation, förbättra er kundupplevelse eller optimera era medieinvesteringar så finns vi här för att hjälpa er. Fyll i formuläret nedan med en kort beskrivning av era behov så syr vi ihop en lösning som passar er!