Kundtillväxt

Möjjliggör för tillväxt genom att frigöra dig från produktcentrering

Möjjliggör för tillväxt genom att frigöra dig från produktcentrering

Genom att skifta från produktfokus till kundfokus och anta ett strukturerat tillvägagångssätt för kundinteraktion hjälper vi företag att maximera kundvärdet, stärka lojalitet och driva försäljning. Med hjälp av dataanalys får varumärkena kundinsikter som möjliggör personliga interaktioner med sina kunder, samtidigt som automatisering förbättrar effektiviteten och effektiviserar verksamheten.
Customer Development

Bakgrund

Kundtillväxt

De flesta organisationer har en enorm tillväxtpotential genom att utnyttja kunddata för att förbättra kundupplevelsen och maximera kundens livstidsvärde. För att lyckas med detta är det viktigt att effektivt engagera kunderna via relevanta kanaler genom den värdefulla datan man har tillgodo. Med hjälp av orkestreringsfunktioner kan du anpassa kundinteraktionerna under hela resan och använda den lämpligaste kanalen i varje steg.
De flesta organisationer har en enorm tillväxtpotential genom att utnyttja kunddata för att förbättra kundupplevelsen och maximera kundens livstidsvärde. För att lyckas med detta är det viktigt att effektivt engagera kunderna via relevanta kanaler genom den värdefulla datan man har tillgodo. Med hjälp av orkestreringsfunktioner kan du anpassa kundinteraktionerna under hela resan och använda den lämpligaste kanalen i varje steg.

Utmaningar

Varför organisationer kämpar med att nyttja värdet av sin data

Engagera kunderna under hela resan
En stor utmaning för organisationer är oförmågan att få kontakt med kunderna under viktiga faser av deras köpresa och genom de mest relevanta kontaktpunkterna. Många organisationer kämpar med att utnyttja relevant data för personalisering över flera kanaler. De är ofta begränsade till att använda endast en typ av data för personalisering i varje kanal.
Avsaknad av en samlad kundsyn
Avsaknaden av en 360-graders kundvy beror på att det inte går att slå samman flera kund-ID:n och koppla alla typer av data till en enda kund. Detta inkluderar transaktionsdata, klickströmsdata, data från lojalitetsprogram, data från callcenter och mycket mer. För att skapa sömlösa kundinteraktioner mellan olika resor och kanaler är det viktigt att samla in svarsdata från kunddialoger i olika kanaler.
Otillräckligt realtidsstöd från äldre plattformar
I det nuvarande landskapet sker digitala kundinteraktioner i realtid. Det krävs snabba åtgärder när man får signaler från kunderna, annars kan värdefulla möjligheter gå förlorade. Tyvärr saknar äldre plattformar ofta de nödvändiga realtidsfunktionerna för att underlätta sömlösa dialoger mellan olika kanaler.
Otillräcklig skalbarhet
Bristen på skalbarhet i personliga kunddialoger är fortfarande en stor utmaning för många organisationer idag. Du kanske har lyckats etablera ett fåtal personliga dialoger i olika kanaler med hjälp av relevant data, men att skala upp till 200+ orkestrerade dialoger över flera kanaler kräver specifika skalfunktioner.

Kontakt

Kontakt

Hannes Bünger

Growth co-lead

Tjänster

Genom att använda kunddata för att förbättra kundupplevelsen och optimera kundens livstidsvärde hjälper vi dig att bygga grunden för en effektiv och långsiktig tillväxt.
Genom att använda kunddata för att förbättra kundupplevelsen och optimera kundens livstidsvärde hjälper vi dig att bygga grunden för en effektiv och långsiktig tillväxt.
Kartläggning av kundresor och definiering av värdeerbjudanden
Personalisering av alla kanaler
Personalisering på webben
MarTech arkitektur & teknisk upphandling och implementering
Strategi, utformning och implementering av lojalitetsprogram
Strategi, design och implementering av online-communities
Services_Silhouette_Right

Processen

Hur vi arbetar med kundutveckling

Vi tror på att ge våra kunder möjlighet att leda sin egen transformation. Våra digitala transformationsprojekt är utformade för att leverera hållbara resultat och främja självständighet, även när vi inte är med i bilden längre. Vi samarbetar nära med våra kunder och följer en iterativ process, vilket gör att vi kan anpassa och utveckla vårt arbetssätt baserat på de insikter som vi får under projektets gång. Här har vi beskrivit de typiska stegen för att arbeta med oss i ett digitalt transformationsprojekt.
Vi tror på att ge våra kunder möjlighet att leda sin egen transformation. Våra digitala transformationsprojekt är utformade för att leverera hållbara resultat och främja självständighet, även när vi inte är med i bilden längre. Vi samarbetar nära med våra kunder och följer en iterativ process, vilket gör att vi kan anpassa och utveckla vårt arbetssätt baserat på de insikter som vi får under projektets gång. Här har vi beskrivit de typiska stegen för att arbeta med oss i ett digitalt transformationsprojekt.
01
Förstudie
Vi utvärderar ert nuvarande läge och er digitala mognadsnivå. Vi fastställer projektets omfattning, affärsmål och strategier samt identifierar de nödvändiga affärs- och IT-förmågorna samt datakraven som krävs för projektet. Med en tydlig förståelse för bristerna tar vi fram ett business case, skapar en roadmap och förbereder oss för implementeringsfasen.
02
Implementering
I implementeringsfasen upphandlar och driftsätter vi MarTech/AdTech-lösningar efter era behov. Vi etablerar och anpassar processer samt lanserar riktade kampanjer och nya användningsområden i enlighet med den fördefinierade omfattningen och de affärsmål som fastställts under förstudiefasen.
03
Analys och rapportering
Vi definierar relevanta nyckeltal, bygger skräddarsydda dashboards och analyserar kampanjresultaten för att få fram insikter och fastställa nästa steg.
04
Optimering
Under optimeringsfasen använder vi de insikter som samlats in från den föregående fasen för att utföra A/B-testning och genomföra finjusteringar av målgrupper, budskap, funktioner och mycket mer. Vårt mål är att säkerställa att vi kontinuerligt uppfyller eller överträffar målen samt bidrar till att ni når era affärsmål.
01
Förstudie
Vi utvärderar ert nuvarande läge och er digitala mognadsnivå. Vi fastställer projektets omfattning, affärsmål och strategier samt identifierar de nödvändiga affärs- och IT-förmågorna samt datakraven som krävs för projektet. Med en tydlig förståelse för bristerna tar vi fram ett business case, skapar en roadmap och förbereder oss för implementeringsfasen.
02
Implementering
I implementeringsfasen upphandlar och driftsätter vi MarTech/AdTech-lösningar efter era behov. Vi etablerar och anpassar processer samt lanserar riktade kampanjer och nya användningsområden i enlighet med den fördefinierade omfattningen och de affärsmål som fastställts under förstudiefasen.
03
Analys och rapportering
Vi definierar relevanta nyckeltal, bygger skräddarsydda dashboards och analyserar kampanjresultaten för att få fram insikter och fastställa nästa steg.
04
Optimering
Under optimeringsfasen använder vi de insikter som samlats in från den föregående fasen för att utföra A/B-testning och genomföra finjusteringar av målgrupper, budskap, funktioner och mycket mer. Vårt mål är att säkerställa att vi kontinuerligt uppfyller eller överträffar målen samt bidrar till att ni når era affärsmål.

Boka ett möte med oss

Vi är här för att hjälpa till, utmaning, förbättra din egen förmåga och se till att ha kul under processen. Låt oss träffas för att diskutera hur vi kan knäcka tillväxtkoden för din företag.

Vi är här för att hjälpa till, utmaning, förbättra din egen förmåga och se till att ha kul under processen. Låt oss träffas för att diskutera hur vi kan knäcka tillväxtkoden för din företag.

Senaste artiklarna

Kontakt

Vi kan hjälpa dig att hitta den bästa lösningen för ditt företag.