Media- och prestationshantering

Digital marknadsföring full funnel

Digital marknadsföring full funnel

Ett samarbete med oss innebär att vi genomför en skalbar strategisk medieplan som kombinerar räckvidds- och konverteringskampanjer för att kontinuerligt maximera varumärkes- och försäljningsmässiga resultat, såväl offline som online.
Media-Performance-Management

Bakgrund

Media- och prestationshantering

Mediebranschen har genomgått en betydande förändring under de senaste åren, och företag står inför större komplexitet och konkurrens än någonsin tidigare. Mediebranschen har förändrats och varumärken måste svara upp mot konsumenternas ökande krav för att undvika att hamna på efterkälken. Vi förstår dessa utmaningar och har den expertis som krävs för att utveckla och genomföra effektfulla kampanjer som möter kundernas höga förväntningar i dagens digitala brus. Vårt tillvägagångssätt för prestationshantering fokuserar på att optimera kampanjer för att leverera bästa ROI och uppfylla våra kunders mål nu och framtidssäkra.

Att samarbeta med oss ​​innebär att utföra en skalbar strategisk medieplan som kombinerar räckvidds- och konverteringskampanjer, maximerar varumärket och ekonomiska resultat i media med hög uppmärksamhet för att uppnå kort- och långsiktiga nyckeltal. Vi tar ett heltäckande tillvägagångssätt för medieplanering och optimerar ständigt kampanjer genom A/B-testhantering och skalbar publikmodellering.

Vi prioriterar transparens och ansvarsskyldighet och tillhandahåller löpande ROI-mätning och rapportering för att säkerställa att vi levererar de förväntade resultaten. Oavsett om det handlar om att lansera nya kampanjer, optimera befintliga eller utforska helt nya möjligheter har vårt team de förmågor som krävs för att skapa meningsfulla resultat. Håll dig ajour inom digital marknadsföring och samarbeta med ett team som inte bara möjliggör för kapacitet, utan också värnar om att stärka era interna marknadsförmågor i en minst sagt snabbrörlig bransch.
Mediebranschen har genomgått en betydande förändring under de senaste åren, och företag står inför större komplexitet och konkurrens än någonsin tidigare. Mediebranschen har förändrats och varumärken måste svara upp mot konsumenternas ökande krav för att undvika att hamna på efterkälken. Vi förstår dessa utmaningar och har den expertis som krävs för att utveckla och genomföra effektfulla kampanjer som möter kundernas höga förväntningar i dagens digitala brus. Vårt tillvägagångssätt för prestationshantering fokuserar på att optimera kampanjer för att leverera bästa ROI och uppfylla våra kunders mål nu och framtidssäkra.

Att samarbeta med oss ​​innebär att utföra en skalbar strategisk medieplan som kombinerar räckvidds- och konverteringskampanjer, maximerar varumärket och ekonomiska resultat i media med hög uppmärksamhet för att uppnå kort- och långsiktiga nyckeltal. Vi tar ett heltäckande tillvägagångssätt för medieplanering och optimerar ständigt kampanjer genom A/B-testhantering och skalbar publikmodellering.

Vi prioriterar transparens och ansvarsskyldighet och tillhandahåller löpande ROI-mätning och rapportering för att säkerställa att vi levererar de förväntade resultaten. Oavsett om det handlar om att lansera nya kampanjer, optimera befintliga eller utforska helt nya möjligheter har vårt team de förmågor som krävs för att skapa meningsfulla resultat. Håll dig ajour inom digital marknadsföring och samarbeta med ett team som inte bara möjliggör för kapacitet, utan också värnar om att stärka era interna marknadsförmågor i en minst sagt snabbrörlig bransch.

Utmaningar

Vanliga utmaningar i marknadsteamet

Svårt att definiera företagets ROMI
Utan en tydlig förståelse för företagets verkliga ROMI (Return on marketing investment) kan det vara svårt att fatta välgrundade beslut om var man ska lägga sin marknadsföringsbudget och sina resurser för att få maximal effekt. Denna utmaning kräver ett noggrant och systematiskt tillvägagångssätt för att spåra och analysera marknadsföringsinsatser, samt en vilja att anpassa och utveckla strategier efter behov baserat på data och insikter.
Utnyttjar inte datan fullt ut
Det är viktigt att investera i datadrivna marknadsföringsstrategier, inklusive målgruppssegmentering och optimering. Genom att utnyttja data kan du få insikter om din målgrupps beteende, preferenser och behov och använda den informationen för att skapa övertygande budskap och leverera dem via de kanaler som passar bäst för din målgrupp.
Låg kreativ prestation i kampanjerna
En betydande utmaning för marknadsförare är att leverera en hög kreativ prestanda i sina kampanjer. Detta problem kan bero på en rad olika faktorer, bland annat brist på originalitet, misslyckande med att anpassa budskapet till målgruppen, dåliga designval eller begränsade resurser för idéutveckling och genomförande. För att övervinna denna utmaning måste marknadsförare kontinuerligt testa och upprepa sina kampanjer, utnyttja kundinsikter och preferenser och söka ny kreativ inspiration för att leverera övertygande och effektfulla budskap som driver företagets tillväxt.
Manuell och oskalbar adtech-setup
Som marknadsförare kan utmaningen med en manuell och oskalbar adtech-konfiguration avsevärt hindra effektiviteten i marknadsföringsinsatserna. Utan möjlighet att automatisera och skala upp annonskampanjer begränsas marknadsföringsteamens förmåga att rikta in sig på rätt målgrupp, optimera kampanjerna efter prestation och generera meningsfulla insikter från sina data.

Kontakt

Kontakt

Sofia Vinsa

Agency Lead

Tjänster

Våra specialister tar fram skräddarsydda strategier som passar just ditt företags specifika behov. Vår samarbetsfilosofi är utformad för att hjälpa dig att uppnå hållbar tillväxt på både kort och lång sikt. Här är några exempel på hur vi kan hjälpa dig:
Våra specialister tar fram skräddarsydda strategier som passar just ditt företags specifika behov. Vår samarbetsfilosofi är utformad för att hjälpa dig att uppnå hållbar tillväxt på både kort och lång sikt. Här är några exempel på hur vi kan hjälpa dig:
Mediestrategi omni-kanal
Spårning och mätning
Analys och insikter
Visualisering och rapportering av marknadsföringsdata
Medieköp och optimering
Organisk distribution i sociala medier
Marketing automation
Services_Silhouette_Right

Processen

Vår medieplan

Som din mediebyrå möjliggör vi för full kapacitet och ger dig en av de mest pålitliga och beprövade marknadsföringsstrategierna i branschen. Som en förlängd arm till ditt befintliga inhouse-team kommer du att få förstklassig kunskap, många års erfarenhet inom digital marknadsföring och tillgång till skalbara modeller samt verktyg för att maximera din avkastning.
Som din mediebyrå möjliggör vi för full kapacitet och ger dig en av de mest pålitliga och beprövade marknadsföringsstrategierna i branschen. Som en förlängd arm till ditt befintliga inhouse-team kommer du att få förstklassig kunskap, många års erfarenhet inom digital marknadsföring och tillgång till skalbara modeller samt verktyg för att maximera din avkastning.
01
Grundfundament
Vi säkerställer rätt struktur för era adtech- och martech-plattformar, tillsammans med data, för att etablera de grundläggande fundamenten för en skalbar mediestrategi.
02
Personalisering
Vi anpassar budskapen utifrån målgrupp och plattform och använder oss av hypotesmodellering samt A/B-testning för att förbättra prestationen och relevansen av era kampanjer i stor skala.
03
Attribution & utvärdering
Vi säkerställer korrekt spårning, verktyg och datainsamling för att kunna mäta prestationen av kampanjerna och samla värdefulla insikter om målgrupper, kanaler och annonser. Dessa lärdomar ligger till grund för vår strategi för nästa kampanj och optimerar resultaten.
01
Grundfundament
Vi säkerställer rätt struktur för era adtech- och martech-plattformar, tillsammans med data, för att etablera de grundläggande fundamenten för en skalbar mediestrategi.
02
Personalisering
Vi anpassar budskapen utifrån målgrupp och plattform och använder oss av hypotesmodellering samt A/B-testning för att förbättra prestationen och relevansen av era kampanjer i stor skala.
03
Attribution & utvärdering
Vi säkerställer korrekt spårning, verktyg och datainsamling för att kunna mäta prestationen av kampanjerna och samla värdefulla insikter om målgrupper, kanaler och annonser. Dessa lärdomar ligger till grund för vår strategi för nästa kampanj och optimerar resultaten.

Boka ett möte med oss

Vi är här för att hjälpa till, utmaning, förbättra din egen förmåga och se till att ha kul under processen. Låt oss träffas för att diskutera hur vi kan knäcka tillväxtkoden för din företag.

Vi är här för att hjälpa till, utmaning, förbättra din egen förmåga och se till att ha kul under processen. Låt oss träffas för att diskutera hur vi kan knäcka tillväxtkoden för din företag.

Senaste artiklarna

Kontakt!

Vi kan hjälpa dig att hitta den bästa lösningen för ditt företag.