Business update

Berghs studenter får unik inblick i modern marknadsföring av Remotion

Business update

Berghs studenter får unik inblick i modern marknadsföring av Remotion

Remotion anordnade nyligen en föreläsning för studenter på Berghs School of Communications Growth-program. Halvdagen ägnades åt att ge värdefulla insikter i det ständigt föränderliga landskapet för kundrelationshantering (CRM) och lojalitet. Fokus låg på att ge nästa generations marknadsförare de verktyg och kunskaper som krävs för att lyckas i dagens digitala värld.

Under förmiddagen behandlades ämnen som att skapa sömlösa kundupplevelser över alla kanaler, nyttjandet av data och teknik för att personalisera kundinteraktioner samt kraften i kreativa och datadrivna marknadsföringskampanjer. Studenterna fick också en inblick i hur man kan bygga och bibehålla långsiktig kundlojalitet genom innovativa program och enastående service.

”Vi är mycket glada över att ha kunnat dela med oss av vår expertis till de talangfulla studenterna på Berghs”, säger Per Willebrand, vd på Remotion. ”Framtiden inom marknadsföring handlar om att förstå och engagera kunder på ett djupare plan, och vi är övertygade om att dessa kunskaper kommer att ge dem de verktyg de behöver för att nå framgång i sina karriärer.”

Detta var andra gången Remotion samarbetade med Berghs för att utbilda framtidens marknadsförare. Med tanke på framgången med årets evenemang ser vi fram emot att fortsätta detta viktiga samarbete under de kommande åren.